System wytwarzania przedmiotów, zrealizowany w silniku unity, umożliwiający stworzenie spersonalizowanego systemu craftowania przedmiotów.
Obecne systemy wytwarzania przedmiotów w grach są do siebie bardzo zbliżone – dostarcz materiały, a dostaniesz przedmiot. Oczywiście gdzieniegdzie znajdziemy te bardziej ambitne np. Minecraft, Path of exile. Dobrze zrobiony i ciekawy system wytwarzania przedmiotów może przyciągnąć użytkownika i pozwolić mu spędzić wiele godzin modyfikując lub tworząc swoją broń. Ten projekt miał wspomóc twórców gier w stworzeniu swojego systemu wytwarzania przedmiotów, zarówno prostego jak i bardziej skomplikowanego.
System wytwarzania przedmiotów został podzielony na sześć modółów, z których każdy jest wymienny oraz dostarcza różnej funkcjonalności.
System ten umożliwia stworzenie trzech różnych systemów tworzenia przedmiotów:
- Standardowy – Gracz musi dostarczyć wymagane przedmioty, które znajdują się w przepisie, aby stworzyć przedmiot. (możliwe jest dodanie przedmiotów i przepisów pośrednich np. miecz- głowica,rękojeść)
- Wytwarzanie z materiałów kompozytowych – wykorzystuje materiały kompozytowe i uzdatniacze. Gracz może przetapiać różne materiały, za pomocą różnych metod wytwarzania oraz dodając różne uzdatniacze. Tak powstały materiał może zostać użyty w dowolnym przepisie wykorzystującym dany typ materiału np. Metal.
- Mieszany – Łączy dwa powyższe systemy umożliwiając wykorzystanie zarówno przedmiotów pośrednich jak i materiałów kompozytowych.
Unity w wersji 2018.2.14f1
Język c# z środowiskiem Microsoft Visual Studio
Z wykorzystaniem ScriptableObject